Forretningsvilkår
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle produkter fra Stofmøllen, og gælder i de tilfælde, hvor der ikke er indgået anden skriftligt aftale.
-
- Vi tager forbehold for udsolgte varer, tastefejl, samt farveægthed på billederne.
- Ved køb af over 5 meter, tag kontakt til os for at sikre at vi har større mængde på lager.
- Ordre afgivet inden kl. 12.00 afsendes fra Stofmøllen samme dag, dog ikke lørdag, søndag og søgnehelligdage.
-
Tjek dine vare igennem for fejl og mangler, (evt. huller, trykfejl eller andet) inden du klipper. Varen må ikke bruges før der er enighed om reklamation, ellers bortfalder reklamationsretten.
Levering
-
- Estimeret leveringstid 1-3 hverdage
- GLS, levering til nærmeste pakkeshop: DKK 39,00
- GLS, Hjemmelevering: DKK 65,00
- GLS, BusinessParcel/Erhvervslevering (Kun med CVR): DKK 59,00
- Fri fragt ved køb over DKK 599,- med GLS, til nærmeste pakkeshop
Vi bruger nedenstående firmaer til forsendelse af varer og kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtfirma, vejrforhold, manglende levering eller andre udefrakommende påvirkninger. Modtager du ikke din pakke som ventet (du får besked når vi har afsendt pakken) kan du med fordel selv kontakte fragtfirmaet.
Det sker sjældent at indholdet i din pakke har taget skade under forsendelsen, men sker det beder vi dig kontakte os på mail eller telefonisk.
Fortrydelsesret
På købte varer er der 14 dages fortrydelsesret fra du modtager varen, og herefter 14 dage til at sende varen retur, se returnering af købt vare. Er emballagen brudt eller varen taget i brug, bortfalder returretten. Ved køb af afklippede metervarer tilbagebetales 50% af købsprisen. Metervarer er vare vi klipper af i den længde kunden bestiller og er at betragte som et bestillingskøb.
Læs mere om fortrydelsesret på forbrugerombudsmanden.dk og forbrug.dk
Returnering af købt vare
Inden en vare returneres bedes du kontakte os enten via telefon eller mail. Vi tager ikke imod pakker uden forudgående aftale. Omkostninger vedrørende returnering afholdes af kunden selv. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Ved returnering bør returvaren sendes og pakkes forsvarligt. Returvarer som har lidt skade pga. mangelfuld emballering, kan medføre tab af returretten. Vi anbefaler derfor at returnering sker ved genbrug af emballagen, som varen blev modtaget i. Så snart vi modtager en returvare og får tjekket om alt er, som det skal være, tilbagebetaler vi hurtigst muligt det faktureret beløb til din konto.
Returneringen skal ske til vores adresse (Svendborgvej 303, 5600 Faaborg). Vi afhenter ikke pakker i en pakkeshop.
Vi refunderer ikke omkostningerne for fragten – heller ikke hvis du har opnået gratis fragt til pakkeshop, som har en normal værdi på 39 kr. Dette gælder selvfølgelig kun hvis restordren er under 599 kr.
Reklamation
Som forbruger har du reklamationsret på varer købt hos Stofmøllen. Det betyder, at såfremt varen havde en fejl da du købte den, har du ret til at få varen ombyttet, pengene tilbage, eller afslag i prisen. Reklamationsretten bortfalder ved forkert brug af varen, uheld eller misbrug af den købte vare, samt ved fejl som er opstået i forbindelse med almindelig brug og slidtage. Såfremt der reklameres på en købt vare, som ikke fejler noget, vil varen blive sendt retur til kunden og kunden vil blive opkrævet betaling for ompakning og forsendelse. Ved brug af reklamationsretten henvises til punktet ‘returnering af købt vare’, dog afholdes omkostninger ved returnering af Stofmøllen.
For ikke special fremstillede varer har man 24 mdr. reklamationsret og 14 dages returneringsret hvis varen har produktions-fejl.
For special fremstillede varer frafalder eller reduceres reklamations- og returneringsretten som tidligere beskrevet i punktet om fortrydelsesret.
Bemærk! at reklamationsretten bortfalder så snart varen er vasket eller klippet i. Tjek derfor varen for fejl inden brug/vask.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected].
Pris og betaling
I denne butik kan du bestille dine varer online og betale via:
- Dankort
- VISA
- MasterCard
- Apple pay
- Google pay
- Mobilepay
Alle priser hos Stofmøllen – på web-adressen https://stofmoellen.dk/ – er inkl. moms.
Beløbet trækkes først fra købers kort når ordren afsendes fra vores lager.
Dit navn og adresse
Dit navn og adresse skal være korrekt og adressen skal være en gyldig postadresse. Da ændringer koster penge ved fragtfirmaet. Hvis dette ikke overholdes forbeholder vi os retten til opkræve for ændringerne + 25kr. i gebyr.
Navn og adresse
Stofmøllen Aps / Filippavej 61, 5762 Vester Skerninge
Annulleret ordre
Lykkes det dig ikke at fuldføre din ordre vil du modtage en mail. Dette er for at sikre at det ikke er vores betalingssystem eller website der skyldes den annullerede ordre. Er det vores system der er skyld i annulleringen hjælper vi dig gerne og du kan kontakte os enten telefonisk eller via mail.
Sikker ehandel
Stofmøllen benytter sig af den professionelle betalingsgateway fra Freepay. Betalingssystemet lever op til alle de sikkerhedskrav der er stillet med krypterede forbindelser, 3D Secure V2 og er godkendt og certificeret af NETS (indløser).
Al kommunikation mellem Freepay’s betalingsgateway og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse og med 3D Secure. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan se de data som udveksles. Ligeledes krypteres data der sendes mellem Freepay’s Betalingssystem og NETS’s betalingsserver.
Stofmøllen overholder dermed alle krav til sikker betaling. Dine kortoplysninger sendes vi Freepay og NETS, og stofmoellen.dk gemmer ikke kortoplysningerne.